استاندارد گلدماین

 

استاندارد گلدماین، معیار جهانی تشخیص کیفیت صفحه وینیل

(M) Mint
  مینت: در این حالت وضعیت محافظ داخلی و خارجی از هر نظر کاملاً عالی است. صفحهای در وضعیت مینت، هرگز نباید پخش شده یا اصطلاحاً سوزن خورده باشد و احتمالاً هنوز آکبند است. عامل مینت بودن را باید کمتر در امتیاز دادن دخیل کرد و یا گاهی اصلاً لحاظ نکرد. توجه داشته باشید که یک صفحه، می‌تواند آکبند باشد و مینت نباشد. اگر دستورالعمل‌های مربوط به نحوه نگه‌داری وینیل رعایت نشود، مرور زمان می‌تواند باعث تغییر رنگ لیبل صفحه و محافظ‌ها، و نیز تابیدگی یا پِرِس وینیل شود.


(NM/M-)  NearMint

 نی‌یرمینت: این اصطلاح در مورد صفحه‌ای بکار می‌رود که وضعیت آن تقریباً عالی (درحد مینت) است. صفحه‌ای که وضعیت آن نی‌یرمینت باشد، به احتمال زیاد هیچ‌گاه روی دستگاه پخش نشده است. صدای وینیل عالی می‌باشد، یعنی هیچ نقصی در حین پخش روی دستگاه وجود ندارد. روی صفحه نباید هیچ نشانه واضحی از سایش مشاهده شود. محافظ‌ها نباید حتی جزئی‌ترین عیبی، مانند هر نشانه‌ای از کوچک‌ترین جای دست‌خوردگی، خط‌وخش، لک، چین‌خوردگی، شکاف در درزها، اثر برش یا عیب‌هایی از این قبیل داشته باشند. همین امر باید در مورد سایر محتویات آن، مانند پوستر، متن اشعار و غیره نیز صادق باشد. بسیاری از فروشندگان با این ذهنیت که (شاید هم درست باشد) هیچ صفحه‌ای کاملاً بی‌نقص نیست، به صفحه‌ها امتیازی بالاتر از نی‌یرمینت نمی‌دهند.


(VG+) Very Good Plus
  وی‌جی‌پلاس: روی صفحه‌ای که در وضعیت وی‌جی‌پلاس باشد علائمی را می‌توان دید که نشان می‌دهد صاحب قبلی آنرا روی دستگاه پخش و به خوبی از آن مراقبت کرده است. هرگونه ایرادی جنبه ظاهری داشته و بر کیفیت پخش تأثیر نمی‌گذارد. از لحاظ نظری، یک صفحه با وضعیت وی‌جی‌پلاس باید صدایی شبیه به صدای صفحه‌ای در وضعیت نی‌یرمینت داشته باشد. سطوح وینیل ممکن است برخی از علائم سایش مانند لکه‌های جزئی یا خراش‌های خیلی جزئی داشته باشد. تاب‌هایی‌ خیلی خفیف که روی صدا تأثیری ندارند نیز اشکالی ندارد. لیبل آن هم ممکن است کمی ساییدگی یا تغییر رنگ در رینگ داخلی داشته باشد، اما باید به سختی قابل مشاهده باشد. تصویر محافظ خارجی و اسلیوهای داخلی مقداری سایش، گوشه‌های کمی تا خورده یا درز کوچکی دارند. محافظ LP نیز می‌تواند کمی علائم سایش داشته باشد و ممکن است با بریدگی، فرورفتگی یا گوشه بریده مخدوش شده باشد. به طور کلی، پخش آن روی دستگاه بی‌نقص است، و اگر بخاطر برخی از آثار سایش‌های جزئی آن نبود، می‌توانست در دسته نی‌یرمینت قرار گیرد.


(VG) Very Good
  وی‌جی‌: عیوبی که روی صفحه‌ای با وضعیت وی‌جی‌پلاس دیده می‌شوند، روی صفحه‌ای با وضعیت وی‌جی‌ بارزتر هستند. نویز سطح صفحه هنگام پخش، به‌خصوص در پاساژهای آرام و در ابتدا و پایان آهنگ‌ها، مشهود خواهد بود، اما صدای آن بر موسیقی غالب نخواهد بود. ساییدگی شیارها مانند خراش‌های خفیف (که به اندازه‌ای عمیق باشند که با ناخن احساس شوند) که بر صدا تأثیر می‌گذارد، مشخص‌تر خواهد بود. لیبل‌ها ممکن است با نوشتن روی آنها، یا اثر نوارچسب یا برچسب‌ها (یا باقی‌مانده آنها)، مخدوش شوند. همین امر درمورد جلد اصلی و محافظ‌های LP نیز صادق است. درعین‌حال یک صفحه در وضعیت وی‌جی‌ همۀ این مشکلات را یکجا نخواهد داشت.


Good, Good Plus (G, G+)
جی، جی‌پلاس: صفحه‌ای در شرایط جی یا  جی‌پلاس را می‌توان بدون پرش روی دستگاه پخش کرد، اما میزان نویز سطح آن قابل توجه، و خراشیدگی و سایش شیار آن قابل مشاهده خواهد بود. محافظ آن دارای درزهایی به خصوص در قسمت پایین یا روی لبه آن می‌باشد. عیب‌های دیگری مانند باقی‌مانده چسب، دست‌نوشته و ساییدگیِ لیبل مشاهده می‌شود، و با اینکه صفحه بدون پرش قابل پخش است، اما قطعاً صدای نویز مشخص و صدای تیک (ticks) تقریباً واضحی شنیده خواهد شد.


Poor, Fair  (F, P)
  پور، فِر: در این وضعیت، صفحه شکسته و یا به‌شدت تاب خورده است و بدون پرش یا تکرار روی دستگاه پخش نمی‌شود. محافظ خارجی ممکن است بخاطر خیس شدن آسیب دیده باشد، از چندین درز شکافته شده باشد، و یا اینکه به دلیل سایش یا اثر نوشتن به شدت آسیب دیده باشد. محافظ صفحه به‌سختی وینیل را در داخل خود نگه می‌دارد و محافظ‌های داخلی کاملاً از هم جدا ، چروک و روی آن نوشته شده است. صفحه‌هایی با وضعیت پور یا فِر معمولاً ارزش بسیار کمی به میزان حداکثر 5درصد از قیمت صفحه‌ای در وضعیت نی‌یرمینت را دارند.‌

بیشتر بخوانید:

کیفیت صفحه گرام خود را ارزیابی کنید

 

 


انتشار این مطلب با ذکر منبع بلامانع است.

فروشگاه آنلاین 33دور

https://33dor.com/blog

منبع:

https://blog.discogs.com
 

۵
از ۵
۶ مشارکت کننده

ثبت

پیغام شما با موفقیت ارسال شد.

ممنون که تا انتها خوندی
امیدوارم برات مفید باشه

رضا گفت:
اطلاعات مفیدی بود. ممنون
    مدیریت گفت:
    ممنون از اظهارنظر شما مشتری عزیز

​نقد و نظر خود را با ما در میان بگذارید

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید