تشخیص وضعیت فیزیکی صفحه وینیل

 

 

  شرایط فیزیکی از مهم‌ترین عوامل در ارزش‌گذاری صفحه وینیل است، که البته گاهی هم می‌تواند چالش‌برانگیز باشد، زیرا نباید انکار کرد که تشخیص شرایط فیزیکی صفحه، تا حد زیادی به میزان دقت، صداقت و دانش افراد بستگی دارد. با این تفاسیر، تنها راه‌کار این است که وضعیت ظاهری وینیل را بررسی کرده و به آن امتیاز دهید، اما به خودتان، یا خریداران بالقوه، سخت بگیرید.

  از آنجایی که شرایط برای هر صفحه‌ منحصربه‌فرد است و خودتان هم باید آن را ارزیابی کنید، اگر در صدد ارزش‌یابی دقیق مجموعه خود هستید و یا می‌خواهید اثری را برای فروش در بازار لیست کنید، این مقاله می‌تواند در ارزش‌گذاری صفحه وینیل‌تان به شما کمک شایانی کند.
  اغلب سایت‌های معتبر از استانداردی با نام گلد‌ماین، برای این منظور استفاده می‌کنند، که دستورالعملی جهانی در خصوص وضعیت فیزیکی صفحه می‌باشد. طبق استاندارد گلدماین، به هر صفحه و محافظ (کاور یا اسلیو) آن باید امتیاز داده شود، که از میزان دست‌نخورده بودن صفحه وینیل گرفته تا شدت و ضعف آسیب‌هایی که به آن وارد شده را شامل می‌شود. باید حتماً وضعیت صفحه را بررسی و در بیشتر موارد، آن را پخش (پلی) کنید تا صدای آن را نیز ارزیابی نمایید. این مقاله به استاندارد گلدماین و مواردی که هنگام بررسی صفحه باید به آن توجه کنید می‌پردازد.

بیشتر بخوانید:

استاندارد گلدماین، معیار جهانی تشخیص کیفیت صفحه وینیل

وضعیت ظاهری صفحه 
  محافظ‌ داخلی، خارجی و همه محتویات (دفترچه اشعار، پوستر و ...) صفحه را از نظر ساییدگی، تغییر رنگ، باقی‌مانده برچسب و شکاف درزها بررسی کنید. در مرحله بعد سطح وینیل را برای پیدا کردن خراش و عیب‌های مختلف، خوب نگاه کنید. بهتر است ارزیابی بصری را در زیر نور روشن و نزدیک به سطح وینیل انجام دهید.

کیفیت صدای صفحه 
  سوزن را روی صفحه قرار داده، محتوی آن را پخش و بادقت به آن گوش دهید. با بررسی و یادداشت تعداد و شدت صدای خش‌خش، پرش و ...، و همچنین طرف (ساید) موردنظر، می‌توانید به شناخت نسبتاً دقیقی از کیفیت و شرایط فیزیکی صفحه خود دست‌یابید.
  بعد از بررسی وینیل و محافظ، یادداشت‌های خود را با موارد استاندارد گلدماین مقایسه کنید.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید گرامافون: مشخصات گرام

 


Goldmine


انتشار این مطلب با ذکر منبع بلامانع است.

فروشگاه آنلاین 33دور

https://33dor.com/blog

منبع:

https://blog.discogs.com

 

۵
از ۵
۶ مشارکت کننده

ثبت

پیغام شما با موفقیت ارسال شد.

ممنون که تا انتها خوندی
امیدوارم برات مفید باشه

​نقد و نظر خود را با ما در میان بگذارید

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید